חידה חופשית - מדוע אומרים בקדושה של מוסף "שמע ישראל"? | אוצר החידות חידה חופשית - מדוע אומרים בקדושה של מוסף "שמע ישראל"? | אוצר החידות

חידה חופשית מדוע אומרים בקדושה של מוסף "שמע ישראל"? (4 צופים)

פִּתָרוֹן
האבודרהם הביא בשם הגאונים
שגזרו שלא לומר ק"ש ועל כן הבליעו אמירת ק"ש בקדושה בכל התפילות אף בימות החול, ומשבטלה הגזירה השאירו כן במוסף משני טעמים האחד כי במוסף אין ק"ש והב' זכר לנס שבטלה הגזירה
האבודרהם הביא בשם הגאונים
שגזרו שלא לומר ק"ש ועל כן הבליעו אמירת ק"ש בקדושה בכל התפילות אף בימות החול, ומשבטלה הגזירה השאירו כן במוסף משני טעמים האחד כי במוסף אין ק"ש והב' זכר לנס שבטלה הגזירה
 
פִּתָרוֹן
האבודרהם הביא בשם הגאונים
שגזרו שלא לומר ק"ש ועל כן הבליעו אמירת ק"ש בקדושה בכל התפילות אף בימות החול, ומשבטלה הגזירה השאירו כן במוסף משני טעמים האחד כי במוסף אין ק"ש והב' זכר לנס שבטלה הגזירה
וכמדו' דמבואר בראשונים דעל כן [בגלל הטעם השני] יש לאומרה בקול רם דוקא
 
אגב, הנוסח המקורי אחרי שמע ישראל הוא:

שמע ישראל השם אלקינו השם אחד
אחד הוא אלקינו הוא אבינו הוא מלכנו הוא מושיענו...

זכור לי שהיה התנגדות לזה מכיון שכך אומרים אחד פעמיים ברצף.

אבל כל הציבור נוהג ככה הפתיחת הארון בשבת:

שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד
אחד
אלוקנו גדול אדוננו קדוש שמו
 
אגב, הנוסח המקורי אחרי שמע ישראל הוא:

שמע ישראל השם אלקינו השם אחד
אחד הוא אלקינו הוא אבינו הוא מלכנו הוא מושיענו...

זכור לי שהיה התנגדות לזה מכיון שכך אומרים אחד פעמיים ברצף.

אבל כל הציבור נוהג ככה הפתיחת הארון בשבת:

שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד
אחד
אלוקנו גדול אדוננו קדוש שמו
רק ששם, יש ביניהם הפסק גדול, ואינם נאמרים ברצף זה אחרי זה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון