וינוחו בה / בו / בם | אוצר הסידור והתפילה| דף 2 | פורום אוצר התורה וינוחו בה / בו / בם | אוצר הסידור והתפילה| דף 2 | פורום אוצר התורה

וינוחו בה / בו / בם (2 צופים)

לפי מכון מורשת אשכנז יש לומר בכל שלושתם - וישמחו בך ישראל מקדשי שמך.
ודלא כמג"א בשם שכנה"ג
ומה תועלת בזה לאשכול זה?
 
בשעת המנחה אין ייחוד, ועל כן לא אומרים ישמחו במלכותך, שכן העלייה בדיקנא דאריך היא רק לזכר, ואילו נוק' נשארת באבא.
מדו' שעיקר היחוד של תפילת מוסף בכתר ו'אי'ה' ממשיך ועולה לא"א בעת תפילת מנחה ב'אתה אחד וכו'...
 
מה הביאור בחילוק הלשונות בין התפילות בשבת
שמעתי בזה פעם, שהוא שייך למש"כ הטור שג' תפילות בשבת הם כנגד ג' שבתות.
שבת בראשית, שבת מתן תורה, ושבת שלעת"ל.
היינו שיש ג' שלבים במערכת השבת בבריאה, שבת בראשית שהיא עצם השבת, חיבור ה' לבריאה בה, וע"ז אמרו וינוחו בה, בשבת,
שבת מתן תורה, שהביאה לעולם חיבור של הבורא עם העולם בצורה ישירה, וע"ז אמרו וינוחו בו, בבורא העולם.
שבת שלעת"ל, שהיא מעמידה חיבור בין ישראל וקוב"ה, וע"ז אמרו וינוחו בם.
 
פשטות הלשון בה כנגד השבת, בו כנגד היום (ושייך רק ביום השבת,ויל"ע), ובם קאי אכל מצוותיך ותורתך וכו' דינוחו בם, וכמו וירא מנוחה כי טוב ואת הארץ כי נעמה ויט שכמו לסבול.
 
מדו' שעיקר היחוד של תפילת מוסף בכתר ו'אי'ה' ממשיך ועולה לא"א בעת תפילת מנחה ב'אתה אחד וכו'...
???
הייחוד בכתר במוסף שב"ק (שאגב מקומו באחד {דקרי"ש דכתר} ככל קדושת כתר, ולא באי"ה שהיא תוספת נשמה דדוכרא ואין בין זה לייחוד קשר. כמבואר בסידור הרש"ש), הוא ייחוד ז"א ונוק'. לאחר מכן במנחה ממשיך ועולה ז"א לבדו ללא נוק' בדיקנא דאריך.
 
הייחוד בכתר במוסף שב"ק (שאגב מקומו באחד {דקרי"ש דכתר} ככל קדושת כתר, ולא באי"ה שהיא תוספת נשמה דדוכרא ואין בין זה לייחוד קשר. כמבואר בסידור הרש"ש), הוא ייחוד ז"א ונוק'. לאחר מכן במנחה ממשיך ועולה ז"א לבדו ללא נוק' בדיקנא דאריך.
צודק בהחלט בחלק הראשון.
ובענין השני בל"נ אעיין ואביא מ"מ [דזכו' שהיחוד עדיין נקרא מאז תפילת המוספין עד אחר המנחה אע"פ שהז"א לבד עולה אז]
 
[דזכו' שהיחוד עדיין נקרא מאז תפילת המוספין עד אחר המנחה אע"פ שהז"א לבד עולה אז]
???
אם ז"א ונוק' במקום אחד יתכן ייחוד,
אילו כל אחד במקום אחר לא יתכן ייחוד!!!

דברי מר משוללים כל יסוד. (תמשיל זאת בבחי' 'מבשרי אחזה אלוה', ותראה שאין זה אפשרי!)
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון