התשוקה לקברי צדיקים - האם אין זו הפרזה? | אספקלריה תורנית| דף 2 התשוקה לקברי צדיקים - האם אין זו הפרזה? | אספקלריה תורנית| דף 2

התשוקה לקברי צדיקים - האם אין זו הפרזה? (2 צופים)

מקור הדברים בגר"א [ביאור תיקו"ז תיקון ו' כב'] כתב שבזמן שאין צדיקים בדור, השכינה שורה בקברי צדיקים ובפרט בקבר רחל, ששם עיקר שריית השכינה.
ומקור הדברים בזוהר הקדוש.
 
נתבקשתי ע"י הרב @איש אשכולות להביא את דבריו אלו כאן.
(לא עיינתי בכל המ"מ בפנים, הסתמכתי על מובאות)

הובא בזוהר הקדוש (וישלח קעה.) כי מצבת קבורתה של רחל אמנו ע״ה תעמוד לעד לדורות עולם, עד עת יקוים בה מקרא שכתוב: "ושבו בנים לגבולם", ואף לעת קיבוץ גלויות יבכו ישראל על קברה ואז תבוא גאולתם, כמאמר הנביא (ירמיהו לא ח): "בבכי יבואו ובתחנונים אובילם".
ועוד שם (ויחי רכה.) כי האבות הקדושים מעוררים רחמים מדי יום על צער הדור, אך רחל אמנו פועלת יותר מכולן, בהיותה קבורה בפרשת דרכים, ושם מעוררת רחמים תמיד על בניה.
וכתב הגר״א (בתיקוני הזוהר) כי עיקר שריית השכינה – בקבר רחל. וזו הסיבה, ביאר הלשם, שנמשח דוד המלך בבית לחם – עיר קבורתה.
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון