הספר הראשון למתחיל בחסידות | אוצר החסידות| דף 2 | פורום אוצר התורה הספר הראשון למתחיל בחסידות | אוצר החסידות| דף 2 | פורום אוצר התורה

הספר הראשון למתחיל בחסידות (2 צופים)

אם אינני טועה חסידי ווהאלין מכונים חסידי נהי"ם - נצח הוד יסוד מלכות, שהם בעיקר הפועל יוצא מהמידות, וגליצי' ורומני' נספחות בזה לפולין.
לא מדוייק.
יתכן. מעולם לא שמעתי על כך
ולסמ"ך אין פשר.
אכן. השתרבב לי אגב הגיית המילה. עמך הסליחה
 
נלענ"ד, באופן כללי שהבחור הצעיר שאין לו כל מושג ביסודי החסידות [ורק בהנהגות וקפידות חסידיות וכדו', אותן שמע ו/או קיבל מקהילתו אליה הוא משתייך או לחילופין ממשפיעיו (הכלליים) או ששמע בסעודות מלוה מלכה מזקני החסידים וכדו', אשר הצד השוה שבהן שכל הנהגות אלה הן טובים וראוים אך פשוט שאינן יסודי החסידות אשר יכולות להעלות אותה אל העבודה שבלב ושאר עבודות השי"ת בדחו"ר בשמחה וטוב לבב] ועתה חפץ ליבו ללמוד ולהכיר את יסודי החסידות, לכאורה מומלץ לו להרבות בספרי האחרונים [כמו ספרי עבודת עבודה, וכן ספרי מבארים ומלקטים, כמו אש החסידות, קונטרסי חסידות של הגה"צ רי"מ שליט"א, וכמובן יש הרבה מאוד שנעזרו הרבה בספרי הרה"ק הנתיבות שלום (אני אישית כמה מהם) וכן עלונים וגליונות - דעהו, יחידתי, נהורא וכדול"ז] וכמובן שלא יזניח קביעת עיתים בלימוד ספרי חסידות, אך בראשית הדרך יתמקד ביסודות כדי לרכוש אותן ע"מ להבין את מה שהולך ללמוד אח"כ בספרי החסידות [ואגב בענין הזה מומלץ יותר על ספרי אש החסידות ואש המועדים וכדו', מכיון שהם מצטטים בכל ביאור והעמקה - מספרים הקדושים, כך שהמתחיל קולט את העומק ואת הקוד ביחד, ז"א הוא מבין את ההעמקה החסידית ובד בבד את השפה איך מסבירים זאת בספה"ק].
בשבלב השני יש אומרים שיתחיל דוקא בספר הק' 'באר מים חיים', אך כמובן שהכל לפי מה שהוא אדם, כי ישנם אנשים שמתחברים יותר לעומק ומחשבה או ספרי חב"ד וכדו' אז לאלו יש המציעים יושר דברי אמת, או מאור עיניים.
ולאלו שמתחברים לחב"ד יש ממליצים על פניו על התניא שהוא ספר היסוד, אך באמת מומלץ בד בבד בספר דרך מצותיך לצמח צדק [ואגב, מטבע הדברים החלק הזה (במידה ולא ילכו עם משפיע קבוע) ילכו אוטומטי' לענין אחדות ה', אז פשוט שמומלץ קודם להשקיע במאמרי מצות האמנת אלוקות ואחדות ה' בדרך מצוותיך ואז יוכלו יותר להבין בשער היחוד והאמונה וכמובן בכל מאמרי החסידות וכדו', אך עם כל זה מומלץ להתלוות אל משפיע קבוע (וותיק ומנוסה) כמובן ירא"ש ומקובל על הציבור ואז יונעם לו ויתעלה מעלה.

ולגבי ליטאי שרוצה להתחיל ללמוד חסידות אז הסיפור הוא קצת שונה מכיון שעליו קודם כל להשתכנע שכל מה שכתוב בספה"ק הן אמת לאמיתו וכו', והכוונה בזה שמכיון שהוא לא התחנך על ברכי החסידות [וגם לא על מנהגים והנהגות שהוזכרו לעיל שאע"פ שאינם מיסודי החסידות אך הם משרישים את הרקע הכללי ועניני אמונת צדיקים באופן מקיף] לכן הוא קודם כל צריך לקבל רקע זה ואח"כ יוכל לגשת אל קודש הקדשים.
ולכאורה העצה היעוצה לו הוא לשוחח עם חסידים ולהגיע קצת פה ושם לשיחות, התוועדויות, זיצים וכדו', לקרוא קצת סיפורי צדיקים ולהתקרב אל משפיעים אמיתיים ולשוחח עימם על כל שאלותיהם [שמטבע הדברים יעלו לו, אם חכם הוא], ואז יעבור להנ"ל.

כל זאת לענ"ד בלבד, אשמח לשמוע חו"ד בענין.
 
בשבלב השני יש אומרים שיתחיל דוקא בספר הק' 'באר מים חיים', אך כמובן שהכל לפי מה שהוא אדם, כי ישנם אנשים שמתחברים יותר לעומק ומחשבה או ספרי חב"ד וכדו' אז לאלו יש המציעים יושר דברי אמת, או מאור עיניים.
כדאי לדעת שהבאר מים חיים הוא תלמיד של היושר דברי אמת .
כך שרעיונותים די שווים ורק כתובים באריכות יתר.
 
ולאלו שמתחברים לחב"ד יש ממליצים על פניו על התניא שהוא ספר היסוד, אך באמת מומלץ בד בבד בספר דרך מצותיך לצמח צדק [ואגב, מטבע הדברים החלק הזה (במידה ולא ילכו עם משפיע קבוע) ילכו אוטומטי' לענין אחדות ה', אז פשוט שמומלץ קודם להשקיע במאמרי מצות האמנת אלוקות ואחדות ה' בדרך מצוותיך ואז יוכלו יותר להבין בשער היחוד והאמונה וכמובן בכל מאמרי החסידות וכדו', אך עם כל זה מומלץ להתלוות אל משפיע קבוע (וותיק ומנוסה) כמובן ירא"ש ומקובל על הציבור ואז יונעם לו ויתעלה מעלה.
אני ממליץ בדרך מצוותך להתחיל במצוות יותר קצרות.
נ.ב מצוות מחיית עמלק היא מדהימה בתתוכנה, מומלץ.
 
היום יש ליקוטים נפלאים
אצלנו יש את 'ביאורי החסידות' ו'מסילות באור החסידות'
פלאי פלאים של ממש
מומלץ בחום עפ"י ניסיון
ובודאי יש עוד שאיני מכיר
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון