ל"ג בעומר - הוֹדוּ לוֹ מִן שְׁמַיָּא - מנלן? | ענייני דיומא ל"ג בעומר - הוֹדוּ לוֹ מִן שְׁמַיָּא - מנלן? | ענייני דיומא

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,469
תודות
3,652
נקודות
485
טִהֵר אֶת עִיר טְבֶרְיָה, עָשָׂה אוֹתָהּ נְקִיָּה, הוֹדוּ לוֹ מִן שְׁמַיָּא, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי

היכן מצאנו בחז"ל שהודו לו משמיא?

ואולי בזה שצפו המתים בכל מקום שקיצץ תורמסין (רש"י שבת לד. ד"ה עבד איהו) בזה נודע שהודו לו משמיא,
[וע"ד שאמרו (שבת פז.) יום אחד הוסיף משה מדעתו מנלן דהסכים הקב"ה על ידו דלא שריא שכינה עד צפרא דשבתא].​
 
[וע"ד שאמרו (שבת פז.) יום אחד הוסיף משה מדעתו מנלן דהסכים הקב"ה על ידו דלא שריא שכינה עד צפרא דשבתא].
לא הבנתי את הדמיון, שם הוסיף יום אחד לענין זה עצמו, אימתי תשרה השכינה על הר סיני, וא"כ מדלא שרתה עד צפרא דשבתא, הרי הסכים הקב"ה על ידו.
 
עוי"ל מהא דההוא סבא אליהו היה שם: ואמר כאן קיצץ בן זכאי תורמסין דתרומה.
מהיכן יש להוכיח שהקב"ה הסכים ע"י רבי בכתיבת המשנה?
הח"ח בתורת הבית ריש פרק ג' הוכיח כן מהא דאליהו הוה שכיח במתיבתא דרבי (ב"מ פה:)
 
לא הבנתי את הדמיון, שם הוסיף יום אחד לענין זה עצמו, אימתי תשרה השכינה על הר סיני, וא"כ מדלא שרתה עד צפרא דשבתא, הרי הסכים הקב"ה על ידו.
גם כאן לענין הטהרה עצמה מדאירע הנס שצפו המתים בזה הודו לו מן שמיא
 
ואולי בזה שצפו המתים בכל מקום שקיצץ תורמסין (רש"י שבת לד. ד"ה עבד איהו) בזה נודע שהודו לו משמיא,
אני יודע שהיה מי שלקח מת ושמו במקום שרשב"י טיהר.
ואותו אחד קם לתחיה וסיפר שהגוי העבירו,

וזה הודו לו מן שמיא, שהוא שהיה כבר בעולמות העליונים חזר והודה לר"ש.
 
טִהֵר אֶת עִיר טְבֶרְיָה, עָשָׂה אוֹתָהּ נְקִיָּה, הוֹדוּ לוֹ מִן שְׁמַיָּא, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי

היכן מצאנו בחז"ל שהודו לו משמיא?

ואולי בזה שצפו המתים בכל מקום שקיצץ תורמסין (רש"י שבת לד. ד"ה עבד איהו) בזה נודע שהודו לו משמיא,
[וע"ד שאמרו (שבת פז.) יום אחד הוסיף משה מדעתו מנלן דהסכים הקב"ה על ידו דלא שריא שכינה עד צפרא דשבתא].​
היכן שכתוב שזה היה בעיר טבריה
(ירושלמי שביעית)
 
אני יודע שהיה מי שלקח מת ושמו במקום שרשב"י טיהר.
ואותו אחד קם לתחיה וסיפר שהגוי העבירו,

וזה הודו לו מן שמיא, שהוא שהיה כבר בעולמות העליונים חזר והודה לר"ש.
לא כך מופיע אצלי
בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלח
חמתיה חד כותי עם דארע אמר לית אנא אזיל ומדחך בהדין סבא דיהודאי אית דאמרי מן הדין שוקא דגרגינא ואית דאמרי מן הדין שוקא דסקאי, נסב קטיל וטמריה בשוקא דהוו מדכי, בצפרא אזל א"ל אמריתין דדכי בן יוחאי טבריא אתון חמון הדין קטילא (נ"א אזל לגביה) א"ל לא דכיתא שוק פלן א"ל הין א"ל ואין אפיקת לך מיתין מן בתרך א"ל גוד חמי ליה, צפה ר' שמעון בן יוחאי ברוח הקודש שהוא נתנו שם אמר גוזר אני על העליון שירד ועל התחתון שיעלה והוה כן​
 
לכאו' המקור מסו''ד הירו' [אחר המעשה עם הכותי דלעיל]
מי עבר קומי מגדלא שמע קליה דספרא אמר הא בר יוחי מדכי טבריא א"ל יבא עלי אם לא שמעתי שטבריא עתידה להיטהר אפי' כן לא הימנין הוית מיד נעשה גל של עצמות
 

הודעות מומלצות

בענין המכות שדרשו חכמים והוסיפו ועמדו...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון