אי אמירת תחנון ביומא דהילולא | אוצר הסידור והתפילה| דף 2 אי אמירת תחנון ביומא דהילולא | אוצר הסידור והתפילה| דף 2

אי אמירת תחנון ביומא דהילולא (10 צופים)

יסוד הויכוח הוא האם בל"ג בעומר מת רשב"י או שמחת רשב"י
זה תלוי בגירסא בכתבי האר"י האם גורסים יום שמת או יום שמחת
ואם גורשים יום שמת אז מוכח שזה יום שמחה
עיין בחתם סופר סימן ריא.
 
פעם שאלתי חזן אחד (חסיד) למה לא אמרו תחנון
הוא אמר לי שכאן אומרים תחנון רק ביום שאומרים קרבנות......

נ.ב. קרבנות יותר חובה מתחנון
שניהם לכאורה כתובים בשלחן ערוך רק שתחנון הוא מנהג בוודאי.

קרבנות חלק הוא מנהג וחלק זה הלכה פסוקה.

קרבנות לפני מנחה זה כבר סיפור אחר לגמרי.
 
שניהם לכאורה כתובים בשלחן ערוך רק שתחנון הוא מנהג בוודאי.

קרבנות חלק הוא מנהג וחלק זה הלכה פסוקה.

קרבנות לפני מנחה זה כבר סיפור אחר לגמרי.
דקדקתי בלשוני יותר חובה
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון