תזריע - מהו הטעם שלפתע צצה מצוות מילה באמצע טומאת לידה? | ויקרא תזריע - מהו הטעם שלפתע צצה מצוות מילה באמצע טומאת לידה? | ויקרא

תזריע מהו הטעם שלפתע צצה מצוות מילה באמצע טומאת לידה? (1 צופה)

ממגד שמים

משתמש ותיק
פרסם 5 מאמרים
הודעות
282
תודות
547
נקודות
182
יתכן לפרש -אולי ברמז- ע"ד המש' נדרים לא- גדולה מילה שדוחה את הנגעים, ובפשוטו צ"ע מה הרבותא הרי זה ככל עדל"ת [-לחלק מהשיטות שקציצת בהרתו הוי רק לאו ]
רק יתכן שקאי על נגעים במובן עמוק יותר, כמו שמובא שיש בחינה שנק' נגעי בני אדם.
ולפיכך נכתב כן לרמז שמקצר את טומאת הלידה של האם- בשונה מטומאת לידה דנקיבה.
ואולי איננו פשט. עכ"פ פרפרת.
 
ע"פ הנגלה
שבת קלה.
אמר רבי אסי כל שאמו טמאה לידה — נימול לשמונה, וכל שאין אמו טמאה לידה — אין נימול לשמנה, שנאמר: ״אשה כי תזריע וילדה זכר וטמאה וגו׳ וביום השמיני ימול בשר ערלתו״. אמר ליה אביי: דורות הראשונים יוכיחו, שאין אמו טמאה לידה, ונימול לשמנה! אמר ליה: נתנה תורה, ונתחדשה הלכה. איני? והא איתמר: יוצא דופן ומי שיש לו שתי ערלות, רב הונא ורב חייא בר רב, חד אמר: מחללין עליו את השבת. וחד אמר: אין מחללין. עד כאן לא פליגי אלא לחלל עליו את השבת, אבל לשמנה — ודאי מהלינן ליה! הא בהא תליא.​
 
שמעתי מהגר"נ רוטמן
שזה נדחף באמצע משום
שרק ביום השמיני הוא יוצא מכלל טומאת אימו והסרת ערלתו היא סיום העניין
איני מבין עניין זה לאשורו
ואשמח במי שיוכל לפתוח נושא זה ביתר בירור
 
מהו הטעם שלפתע צצה מצוות מילה באמצע טומאת לידה?
שרק ביום השמיני הוא יוצא מכלל טומאת אימו והסרת ערלתו היא סיום העניין
וביום השמיני ימול. כי אז נתעכל דם הנדות הטמא אשר ממנו נזון הולד במעי אמו, וטהר הולד להכנס בברית קדש. (ספורנו)
 
שמעתי מהגר"נ רוטמן
שזה נדחף באמצע משום
שרק ביום השמיני הוא יוצא מכלל טומאת אימו והסרת ערלתו היא סיום העניין
איני מבין עניין זה לאשורו
ואשמח במי שיוכל לפתוח נושא זה ביתר בירור
לכאו' אם יציאתו מטמאה הוא ג"כ טמא וטהרתו ע"י המילה
וגם אני לא מבין ענין זה לאשורו
 
שמעתי מהגר"נ רוטמן
שזה נדחף באמצע משום
שרק ביום השמיני הוא יוצא מכלל טומאת אימו והסרת ערלתו היא סיום העניין
איני מבין עניין זה לאשורו
ואשמח במי שיוכל לפתוח נושא זה ביתר בירור
בפש' הנו עניין סילוק הטומאה.
ועד שיבואו המומחים, אציין שהלא כנסת ישראל ובעלה נמשלו בקבלה ליחוד זו"נ ובאיכה היתה לנידה.
וא"כ אחר שבעת ימים ניתן להסיר הערלה , קליפה המכסה את האגוז
 
שמדובר על האישה ומכל מקום שינה לכתוב ימול ללמד שבפועל אינה מלה (רק מתעסקת בזה כמ"ש ראשונים בקידושין ל)
זה ודאי לא פשוטו, כי פשוטו הוא 'ימול' כי מצוה על האב למול
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון