חגיגה - למה 'חברייא' לא שאלו את 'אליהו הנביא'? | ים התלמוד חגיגה - למה 'חברייא' לא שאלו את 'אליהו הנביא'? | ים התלמוד

חגיגה למה 'חברייא' לא שאלו את 'אליהו הנביא'? (1 צופה)

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,392
תודות
2,938
נקודות
485
חגיגה כ"ה ע"א
והאמר עולא חברייא מדכן בגלילא, מניחין ולכשיבא אליהו ויטהרנה.
וברש"י: שמא יבא אליהו. ויראה להן שביל בה שאינו מארץ העמים.

למה חברייא לא שאלו את אליהו הנביא?
 
חגיגה כ"ה ע"א
והאמר עולא חברייא מדכן בגלילא, מניחין ולכשיבא אליהו ויטהרנה.
וברש"י: שמא יבא אליהו. ויראה להן שביל בה שאינו מארץ העמים.

למה חברייא לא שאלו את אליהו הנביא?
כמדומה שהחיד"א שואל כעין זה,
ואינני זוכר מה.
 
לכאורה מדובר בזמן המקדש
וגם אם לא, הרי יכלו לשאול אותו מיד ולא לחכות לביאת המשיח
המקרה בזמן המקדש. אבל שאליהו יבוא זה קודם ביאת המשיח (שאז יהיה מצוי), שאפשר שיבוא היום אפשר מחר. ולכן כתב שמא.
 
המקרה בזמן המקדש. אבל שאליהו יבוא זה קודם ביאת המשיח (שאז יהיה מצוי), שאפשר שיבוא היום אפשר מחר. ולכן כתב שמא.
השאלה היא הרי מצאנו שלתנאים ואמוראים היה גילוי אליהו א"כ יכלו לשאול אותו
לא הבהרתי לעיל חשבתי שזה מובן מאליו
 
לכאורה מדובר בזמן המקדש
רש"י נדה ו ב
חבריא מדכן בגלילא
- חבירים שבגליל מטהרים יינם לנסכים ושמנן למנחו' שמא יבנה בהמ"ק בימיהם ולעול' קדש הוו כך שמעתי בחומר בקדש וכך היא שנויה:
 
כמובן וכנ"ל
אך למה כששאלו אותו לא ענה להם ולעת"ל יענה
א. כי לעת"ל בא אליהו לטמא ולטהר, לרחק ולקרב, וכו'.
ב. ודאי שלעת"ל יטהרו את העולם, לצורך קדשים וטהרות.
 
רש"י נדה ו ב
חבריא מדכן בגלילא
- חבירים שבגליל מטהרים יינם לנסכים ושמנן למנחו' שמא יבנה בהמ"ק בימיהם ולעול' קדש הוו כך שמעתי בחומר בקדש וכך היא שנויה:
ורש"י פי' מדכן בגלילא שמא יבנה בהמ"ק, אבל בחגיגה כ"ה משמע שהיה גם בזמן הבית שלא יכלו להביא קדשים מגליל לירושלים ע"ש. (עין יפה)
 
חגיגה כ"ה ע"א
והאמר עולא חברייא מדכן בגלילא, מניחין ולכשיבא אליהו ויטהרנה.
וברש"י: שמא יבא אליהו. ויראה להן שביל בה שאינו מארץ העמים.

למה חברייא לא שאלו את אליהו הנביא?
וכי חבריא הם רק צדיקים וחכמים שיקבלו גילוי אליהו חברייא אלו בגדול כל מי שאוכל חולין בטהרה ומקפיד לעשר
 
וכי חבריא הם רק צדיקים וחכמים שיקבלו גילוי אליהו חברייא אלו בגדול כל מי שאוכל חולין בטהרה ומקפיד לעשר
ובתוכם שזוכים לגילוי אליהו
 
מי אמר אולי כל זוכי גילוי אליהו שבאותם דורות היו רק ביהודה אין שום דבר שיחייב שמחברייא יהיה אי מי שיש לו גילוי אליהו
אלו שיש להם גילוי אליהו ישאלו אותו ויעדכנו את החברייא
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון