פורים - להשמיד להרוג ולאבד? | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה פורים - להשמיד להרוג ולאבד? | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה

פורים להשמיד להרוג ולאבד? (1 צופה)

מדוע לא די באחד מהם?

ראב"ע אסתר

ונשלוח - שם הפועל; כמו "נשאול נשאל דוד" (ש"א כ , כח). להשמיד - שם כולל , להרוג - שם פרט. ולזכרים ולנקבות - כלל. ומלת לאבד - על הבנים , להכרית הזֵכר.
 

קבצים מצורפים

ועדיין קשה מה שכתוב ביהודים שיעשו לגויים "להשמיד [ו]להרוג ולאבד".

ולפי האבן עזרא שמדרכי כתב באגרות שהמן שיקר, וכשהמלך ציווה שהיהודים ישמידו את אויביהם - שינה המן שהגויים ישמידו את היהודים,
וכשנתפס בשקרו נתלה על העץ -
א"כ ניחא שהיו צריכים לכתוב את אותו לשון שכתבו בתחילה.

ועדיין ק"ק איך יבינו האנשים את מה שהיה ראוי להיות.
ואולי לגייר
 

ראב"ע אסתר

ונשלוח - שם הפועל; כמו "נשאול נשאל דוד" (ש"א כ , כח). להשמיד - שם כולל , להרוג - שם פרט. ולזכרים ולנקבות - כלל. ומלת לאבד - על הבנים , להכרית הזֵכר.
לא הבנתי את פירושו.
 
עי' בי' הגר"א שלהשמיד היינו גזירת שמד, ולהרוג היינו איבוד החיים, ולאבד היינו לאבד אפילו את הגופות, ושללם לבוז פי' שלא ישאר שום זכר מישראל אפילו ע"י ממונם, אלא יתפזר ולא יזכר שם ישראל עוד, ח"ו.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון