וַיַּ֜עַשׂ אֶת שֶׁ֤מֶן הַמִּשְׁחָה֙ קֹ֔דֶשׁ וְאֶת קְטֹ֥רֶת הַסַּמִּ֖ים טָה֑וֹר - מדוע האריכה התורה? | פרשת ויקהל וַיַּ֜עַשׂ אֶת שֶׁ֤מֶן הַמִּשְׁחָה֙ קֹ֔דֶשׁ וְאֶת קְטֹ֥רֶת הַסַּמִּ֖ים טָה֑וֹר - מדוע האריכה התורה? | פרשת ויקהל

וַיַּ֜עַשׂ אֶת שֶׁ֤מֶן הַמִּשְׁחָה֙ קֹ֔דֶשׁ וְאֶת קְטֹ֥רֶת הַסַּמִּ֖ים טָה֑וֹר - מדוע האריכה התורה? (2 צופים)

גרינפלד

משתמש מוביל
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
1,329
תודות
3,376
נקודות
375
כתוב בפסוק ויעש את שמן המשחה קדש ואת קטורת הסמים טהור
ובביאור שנוי הלשון, באר הגר"ח גריינימן שהקטרת לא היתה קדשה קדשת הגוף.
עיין תוספות שבועות י"א א' ד"ה הואיל, שלכן לא נפסלה בלינה.​
 
נערך לאחרונה:
טעמא דקרא:
כט. ויעש את שמן המשחה קדש ואת קטרת הסמים טהור. הא דכתיב הכא קדש והכא טהור י״ל דבשמן המשחה לא הוצרך לכתוב טהור דפשיטא שלא יהא טמא שאסור להכניס דבר טמא למקדש אבל קדש איצטריך לאשמעי׳ שהרי נעשה גם למשוח בו מלכים והו״א שאין בזה קדושה וכמ״ש בכריתות ה׳ ב׳ שיש בו מעילה, אבל בקטרת לא איצטריך לאשמעי׳ שיהא קדש דפשיטא שהרי נקטר ע״ג המזבח אבל טהור יש בזה רבותא שהרי אינו אוכל ורק חיבת הקדש מכשרתו לק״ט וזהו דקמ״ל דצריך לשמרו בטהרה משום חיבת הקדש.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון